04 januari 2009

Sen updatering

Vet att jag inte skrivit på snart 2 veckor nu men när man inte har lust ska man inte skriva för då blir det bara blä :P Tänkte göra en liten snabb resumé på tiden som gått nu med början på julafton.



Här är Scooby på julafton som vi firade hemma hos mammas pojkvän Richard på Tyresö. Jag jobbade från 9-14 så jag tog med mig Scooby till jobbet och hade honom inne i köket medan jag jobbade sen skyndade vi iväg till bilen när jag slutade och så begav vi oss mot Tyresö. Väl där åt vi massa god mat, öppnade paket, såg på Kalle Anka, drack skitgod glögg och åt massa godis :) Hemma hos Richard var även hans son Adam, Adams mamma Linda och hennes man + Lindas två hundar. Supersöta var dom och speciellt den lilla som var såå charmig :)




Har haft lite svårt för raser med lite intryckt nos men de här var verkligen bedårande! Inte alls lika intryckt nos som till exempel Mops men de ser fortfarande lite ut som dom sprungit rakt in i en vägg ;) Sören hette den äldsta av dem och han var väldigt blyg och försiktig men efter ett tag så blev han mer och mer framåt, medan den lilla (som jag inte kommer ihåg namnet på) :( var huur social och framåt som helst :) Här kommer två bilder på dem också..



På fredagen var det dags att fira jul med pappa men eftersom jag jobbade 8-17 började vi med att äta mat direkt när jag kom hem. Middagen åts hemma hos farmor och farfar och sen förflyttade vi oss hem till oss där det delades ut paket och sen åts efterrätt :) Scooby fick julklappar av farmor och farfar och det kanske inte är så konstigt nu när jag tänker efter, de två älskar verkligen honom. De blir superglada när han kommer och hälsar på och han är minst lika förtjust i dem :) Känns skönt att de klickar så bra tillsammans ifall jag skulle behöva hjälp någon gång framöver med hundpassning nu när jag ska börja jobba mycket mer. Har nämligen fått 30 timmar i veckan nu på jobbet så det kommer bli en del dagar som jag inte kommer kunna ha honom hemma hos pappa eftersom han jobbar vissa dagar som jag jobbar..





På lördagen tog jag och Sophie en roadtrip till våra kusiner i Dalarna + mormor i Falun. Var ett tag sen man såg alla så det var trevligt :) Stannade en natt sen begav vi oss hem igen.



Men vi hann med lite foton i alla fall ;)



Så det var den resumén blir en till sen på den här veckan som gått nu..

Inga kommentarer: