21 november 2008

Fredag


God morgon, eller lunch eller hur det nu blir..

Vaknade supertidigt idag, redan vid 7, när hela huset tömdes på folk. W och pappa skulle till jobbet och lillasyster till bussen för att åka till skolan.. Själv låg jag kvar i sängen med Scooby på huvudkudden bredvid. MYS
Somnade om och vaknade igen vid 9 när alarmet gick. Då gav jag Scooby frukost och kollade på det nya avsnittet av Greys Anatomy. Sen blev det frukost bestående av mannagrynsgröt för att sen gå ut på en prommis med Scooby. Tog prommenaden förbi affären eftersom jag behövde köpa grejer tills ikväll..
Ikväll hade jag nämnligen tänkt överraska pappa och lillasyster (W med men jag har redan skvallrat för honom) med middag och efterrätt. Båda två kommer inte hem förns efter halv 6 så då kan det ju vara skönt att ha maten framdukad och klar tills de kommer hem :)
Hade tänkt göra en supergod Broccoli soppa som jag hittade på Arla's hemsida, har gjort den en gång förut så vet att den är god. Superenkel är den också så det blir perfekt. Och till efterrätt blir det chokladkaka med grädde, men inte vilken grädde som helst utan blå grädde ;P
Köpte nämnligen blå karamellfärg på affären för att göra allt lite roligare, passade även på att köpa en baguette som vi ska äta till soppan. Den ska jag skiva och bre på vitlökssmör, sen en ostskiva på och sen in i ugnen så den blir lite frasig, passar perfekt att doppa i soppan sen! :D

Nej nu är det dags för mig att jobba lite matte, skippade lektionen i onsdags så får dåligt samvete om jag inte gör ngt hemma även fast jag ligger föra i kursplanen...

Hörs sen, puss

Inga kommentarer: