23 augusti 2008

Frukost!


Så, nu har jag precis ätit klart min frukost.
Blev två baguett bitar med jordgubbssylt, ett lite grövre mjukt bröd med ost, skinka och gurka och till det en jordgubbssmoothie.
Smoothien är suuupergod och jätte lätt att göra:
Värm 2 dl frysta jordgubbar i mocron en stund så de blir lättare att mixa. Blanda i ca 1dl florsocker och lite vaniljsocker och mixa ihop. Tillsätt ca 5dl naturell yoghurt och mixa igen. Klart!!
Detta blir ca två stora glas och smakar verkligen himelskt! Anledningen till att jag har i florsocker och vaniljsocker är för att jag annars tycler att den naturella yoghurten blir lite för syrlig. Men det är valfritt..
Nu ska jag ut med valpen och plocka vinbär, krusbär och hallon på tomten som senare ska bli både smoothies, pajer och såser. Och någon gång under tiden kommer W hem på sin lunch och då blir det kramkalas :)
(Tjejen på bilden är min lillasyster <3)
Kram Annelie

Inga kommentarer: